Thursday 12 January 2012

PEMBELIAN MELALUI INTERNET

Kenapa???saje nk cite skit pasal pembelian melalui internet nie..klu kite bukak facebook,masuk group ape2 pun mesti ade sorang dua yg promote kan perniagaan diorang.Klu group tu pasal bolasepak,ape lg barangan yg di'promote'.Dah tentu2 jersey....kan???

Sebenarnye aku nk entry pasal nie sebab aku tertarik bace post kat satu blog yg menceritakan...
Seorang kakitangan swasta yang membeli tiga telefon bimbit dengan harga RM3,250 secara dalam talian terkejut apabila hanya menerima lesung batu berharga RM14.50, sehari selepas melunaskan pembayaran.
Lebih menyakitkan hati, tulisan RM14.50 berkenaan masih ada pada lesung batu berkenaan dan mangsa, Mohd Hazirul Hisham, 30, tergamam ketika menerimanya.
“Saya membuat pembelian itu selepas melayari satu laman web dan tertarik dengan tawaran telefon bimbit Samsung Galaxy S bernilai RM1,100 seunit berbanding harga pasaran semasa iaitu RM1,900.
“Saya membeli tiga telefon bimbit berkenaan secara talian pada 6 Disember lalu dan membuat bayaran ke akaun seorang lelaki bernama Lim Tham Kim,” katanya, semalam.
Menurut Hazirul, dia kemudian menerima SMS daripada kakitangan sebuah syarikat menjual peralatan komunikasi yang menawarkan barangan percuma atau diskaun RM50.
Hazirul memilih tawaran diskaun berkenaan dan sehari kemudian, dia menerima bungkusan barangan dibeli.

 aku pun penah beli melalui facebook..tu pun 2 helai jersey man utd...mula2 rase takut gak xsampai barangnye..Tapi tawakal je la duit RM100 yg aku bank in kan dlm akaun brader tu..Alhamdulillah,baju ok yg aku terima....

Kepada semua diharap tidak tertipu dengan mereka2 ni..Klu duit banyak sangat dan nk menderma lebih baik masukkan je dlm tabung masjid..lagi afdal...hehheheh

No comments:

Post a Comment