Tuesday 20 December 2011

JONI DALAM KENANGAN

Joni????sape tu????..hari nie adalah hari yang memilukan bini gua.Nangis melihat sekujur tubuh yang rebah dan xberdaya.Permergiannye telah membuatkan suasana suram dengan keadaan iklim di johor yg hujan sepanjang hari.Setiap titisan hujan yg turun telah memberikan alamat bahawa die akan meninggalkan kami dan pemergiannye akan sentiasa dirindui...

Tatkala sifatnye yg kadangkala membuatkan hati ini digeletek,terhibur tiap kali die bergurau-senda.Peneman tidurku diwaktu malam..Ingat lagi gua,tiap kali cuba berlawak dgn menolak badannye supaya jauh dari gua,die tetap datang sebelah untuk tidur dengan gua....hahahha..lawak tul rasenye.Die memang manja dengan gua.Nak makan mesti cari gua...

Sebelum pergi keje pg tadi die masih bernyawa.Aku tolong memapah die ke dapur untuk menjamah sedikit makanan,tapi seleranye masih lagi tiada.Dah 2 hari xmakan,tenaga pn dh xde untuk berdiri.Sedih gua tengok,tapi apakan daya memang sudah tertulis hayatnye sampai hari ni je..Gua mungkin boleh terima suratan takdir untuk berpisah dengannye,tapi bini aku seperti xdapat menerima takdir itu.Ajal,maut jodoh semua ditangan Allah.Kite harus redha dengan ketentuanNya.

Dengan pemergian Joni,tinggallah Dido keseorangan.Diharap Dido boleh melupakan teman sepermainannye..Orang tua2 ckp jgn ambik gambar,kalau tak xpanjang umur..Orang tua yg cakap,tapi yang menentukan adalah Yang Maha Esa..

                                              Tinggallah Dido keseekoran.Tiada lagi gurauan senda

No comments:

Post a Comment