Thursday 22 December 2011

BANK NEGARA KELUARKAN WANG KERTAS BARU PADA JULAI 2012

Gile cool itu je perkataan yg aku suke skrg ni...bank negara akan mengeluarkan wang kertas

RM100 RM50 RM20 RM10 RM5 RM1

baru pada julai 2012.Dah macam duit saidina aku tengok..Tp mmg 'awesome' la...Rm20 telah dikeluarkan kembali..Kalau dulu mmemang dh ade duit RM20 ni..

Mengenai RM20 ni ade kisahnye semasa aku belajar di politeknik kuantan.Mase tu aku semester 4.semester last.Duduk umah sewa dengan kengkawan..Dalam umah aku ni ade dalam 10 org makhluk tuhan paling hensem dan terbahagi kepada 2 bahagian...bahagian 1 hensem dan skema skit,bahagian 2 hensem dan gile2 'cool'.Kalau time buat assingment, bahan2 mesti kene pau budak2 bahagian 1 ni dgn bahagian 2..Aku? dah tentu yg gile2 'cool'..bahagian 2 la...

Waktu tu time nk cuti raye...Dalam umah aku ni aku berdua dgn member aku yg gile2 'cool' gak yg tinggal.maklum la balik naik bas.tiket dah beli tp lg 3 ari lg bru nk blik..Yg lain kaye2,sume ade motor.Xmcm aku ngan member aku ni...miskin,xmampu....Hari pertama aku dan memberku merasa yg teramat bosan lalu kami bersosial xingat dunia.Keluar bandar jalan2,mkn2..main counter strike(waktu tu mmg game ni paling 'famous',game terbaru)...Hari ke-2, duit cukup mkn pg je,tuk malam kitorang terpaksa belasah betik yg tumbuh belakang umah..hari ke-3 mmg masalah..perut dh lapar gile babun bkn gile 'cool lg....

Ape lg operasi bilik budak2 bahagian 1 td..mana tau ade makanan2 kering..Tp jangkaan meleset,xde makanan...lapar2...Dalam keadaan 'frust' kelaparan,Aku saje2 bukak album gambar diorg...Ya Allah,ade duit lame..die buat koleksi..semua duit RM1,RM5 lame aku tibai..'Lepas makan kite bro'...walaupun ternampak tanduk sedikit tumbuh dikepala member aku tu,aku buat2 rileks je...Cuma duit RM20 lame je kitorang xambik,sebab susah nak ganti balik duit lame tu..Klu setakat RM1 dan RM5 kacang jer..Jahat2 pn niat nk pulangkan balik ade..

Selepas balik semula lepas cuti,aku dan member aku meminta maaf dan memulangkan semula ape yg kitorang rembat tu pade budak tu balik..Budak skema hati tisu,jd kami dimaafkan..Terdesak beb.....hahahahhaha

No comments:

Post a Comment