Wednesday 21 December 2011

SCAN BABY 3D

Hari ni mood gembira tuk aku dan bini aku...Tapi yg paling exited tentulah bini aku.Semalam dah la bersedih dgn kehilangan Joni.Untuk tidak membuatkan beliau bersedih lagi,aku dengan rasa berhemahnye membawa bini aku ke pusat bersalin di Kluang.Sebenarnye aku dh try gie tempat tu semalam.Boleh la pulak setengah hari je.Datang ptg kul 2pm,alamatnye bye2 la...

Hari ni gie kje touch card masuk kje dulu,pastu cabut gie Kluang semula.Nurse tu ckp klu nk dtg kene pagi2,sebab setengah hari bukak dari jam 9am-12pm je.Klu dh rmai die xambik lagi pendaftaran.Takut xsempat  abiskan cek 'patient'.Aku ingat kan aku je yg mcm jauh, dr parit raja.Rupa2nya masa aku tgh tunggu dipanggil nama bini aku dengan kebosanan,ada satu pasangan suami isteri ni dtg.Dlm perbualan nye dengan penjaga kaunter tu yg aku gelarkan amoi je la dlm ini crite.Die pn nk scan baby 3D gak,tp amoi tu ckp'haiya,lu latang esok je maa.Sebab ini hali half day maa.Klu mau buat juga takut talak sempat doktor mau cek' sambil tangan menghulurkan sekeping kad masa beroperasi pusat ini seperti yg bini aku dapat semalam..

Si isteri menarik muka sebaik amoi tu ckp,bkn xpaham tp hampa nak tengok baby sendiri.Si suami dgn wajah frust gile mengajak si isteri balik' klu macm tu esok je kite dtg ,yang'.Si isteri membalas dengan muka frust jugak 'jauh tu nk dtg balik esok'.Kesian aku tengok,lain kali mcm aku datang awal..Rupa2nya diorang dr pasir gudang.Jauh tu semata2 nk scan 3D dtg Kluang.Johor bahru xde ke?Klu aku ok la 40minit je dr rumah.Xperlu aku nk peningkan kepala memikirkan semua tu.

Dengan muka kebosanan tahap medium(belum maksimum lg),aku keluar bagi me'release' tension dengan menyedut sebatang rokok manchester merah aku tu...Ahh..lega rasenye...Dah abis aku masuk balik,menunggu lg dengan harapan cepat la skit..Berbalik pada pasangan tu,si suami dengan bangganye cube mendapatkan perkhidmatan tu hari ni jugak.Ternyata Allah itu maha adil,amoi tu bertanya pada doktor tentang 'the last patient' tuk hari ni boleh 'approve' ke atau halau je balik.Doktor tu juga seorang muslim,jadi senang hatinya terasa belas kasihan.Ye la dari jauh dtg,scan bukannye lame sangat..Nampak riak wajah mereka bertukar atau 'transform'...tp bkn jadi robot,jd diri mereka sendiri la senyum sampai ke telinga.

Dalam melayan perut yg xsarapan,bosan dan ditambah perisa si bujang aku yg mencari pasal je.ingat rancangan jalan2 cari pasal yg dihoskan zizan dlm lawaking ke.."SAZZAH AZILLIA"..akhirnya nama itu yg aku tunggu,muncul jua akhirnye...Masa scan tu doktor ckp baby 'GIRL' nie,tahniah dh sepasang..Aku dapat lihat wajah bini aku yg gembira..ALHAMDULILLAH, terima kasih ALLAH S.W.T kerana memakbulkan doa aku dan bini aku.Hakikatnye klu boy pn apa salahnye,xkisah sangat..Yg paling utama aku nak dengar dr ucapan doktor tu 'baby awak sihat,denyutan jantung normal,fizikal normal,berat dh 800gram(berat normal)..

Kos kat situ baru RM50,murah tu..klu aku buat kat batu pahat,hospital pantai kos RM120..Patut la pasangan dr pasir gudang sanggup dtg ke kluang nie..Dengan mood yg baik aku pn drive balik parit raja.Sebelum sampai umah singgah Baby Shop beli katil dan kelambu katil...

2 comments:

  1. tahniah.....buat wife ko yg tentunye senyum lebar 2!!! mest mem shazza xsbar menanti, sepasang suda...hihi, same la dgn kami...tap 3d scan mmg bley pkai sbb, kami pon uat gak, da kompom2 hasilnye kuar gegurl....so dun wry,apepon yg penting chat, selamat, n sempurna....

    ReplyDelete
  2. tp yg mase doktor tue sahkan girl,pakai sacn 2D dulu..pastu nk tgk muka je pakai 3D..girl or boy xkisah sgt...yg pnting sihat

    ReplyDelete